zaterdag 14 juni 2014

Tutorial 2,4,6,8 doosje

In mijn zoektocht naar leuke eenvoudige doosjes kwam ik deze tegen. het duurde even voor ik ook een mooie beschrijving had en dacht ik ga er zelf 1 maken en plaats die op mijn blog. Bij sommige misschien allang bekend maar voor anderen misschien een leuk idee. Ik werk wel met inches want sinds ik de stampin trimmer gebruik is dat zo makkelijk.


Ik ben begonnen met een stuk design papier 8.5 x 11 inches. Dat heb ik door de midden gesneden op 5,5 inch. Zo heb je 2 gelijke stukken papier en kun je 2 doosjes maken.


Nu ben ik het papier gaan rillen en je raad het al dat doen we op 2, 4, 6 en 8 inch op de korte zijde zoals op bovenstaande foto.  Dan draai je het papier een slag en ril je het papier nog 1 maal op 2 inch.
Je gaat dan het papier inknippen op de 2, 4, 6 en 8 inch rillijn en tot aan de andere rillijn op 2 inch.


  
Dan snij je het kleine stukje weg aan de zijkant naast de 8 inch rillijn.


Dan mag je gaan plakken. De foto is een beetje donker en ik heb naderhand nog iets meer tape gebruikt zoals op het 3e stukje. 2 strookjes aan elke kant, maar dan heb je even een idee.


Dan kan je deze in elkaar zetten. Voorde eerste stijl, knijp je de bovenkant van het doosje samen door 2 tegenover elkaar staande zijdes naar elkaar toe te drukken.


Daarna heb ik een gaatje in de bovenkant gemaakt waar ik straks het lintje doorheen ga halen. Ik heb dit nu gedaan met een perforator maar in de nieuwe catalogus van Stampin'Up! staan hele mooie Perforator Tangen.Vanaf 1 juli te bestellen bij mij en in 3 verschillende uitvoeringen. 3 keer een andere grootte kan je dan maken.

 
Voordat ik het 2e doosje ging rillen heb ik aan de bovenkant een leuk randje geponst. En heb ik van een stukje design papier een strookje gesneden en deze als handvat gemaakt zodat je er een mandje van krijgt.
Zo leuk 2 keer het zelfde gedaan maar toch 2 hele verschillende uitvoeringen.



In het eerste doosje hek een paar baby sokjes gedaan. Maar je kan er natuurlijk van alles in doen. Denk aan chocolaatjes, snoepje, zeepjes  of armbandje enz. Gewoon om iemand even een kleinigheidje te geven.
Ik hoop dat jullie het leuk en duidelijk vonden en tot de volgende keer.

Groetjes Jane



Geen opmerkingen:

Een reactie posten